Opdatering om strømafbrydelse i Aasiaat

Problemet med elforsyningen i Aasiaat er nu løst, og forsyningen er igen tilbage ved normal drift. I Nukissiorfiit har vi arbejdet for at få genetableret forsyningen så hurtig som muligt.

Vi beklager ulejligheden.

Den østlige og den vestlige del af byen har strøm igen. Nukissiorfiit arbejder på at få forsyningen tilbage til hele byen. Strømafbrydelsen skyldes en opstået brand i en elmotor på hovedelværket. Branden er slukket igen.

Der har ikke været nogle tilskadekommende.

Vi kommer med en ny opdatering inden kl. 18.15.

Nukissiorfiits Facebook-profil er desværre blevet deaktiveret. Derfor opdaterer vi på nuværende tidspunkt om driftsforstyrrelser via denne profil: https://www.facebook.com/nukissiorfiit.gl

Lignende artikler

Kogeanbefaling for drikkevand i Narsarsuaq

17. juni 2025

Til Nukissalik-brugere

25. august 2025

Årsag til strømudfaldet i Ilulissat lørdag d. 20. juni 2026

22. juni 2026

Orientering om olieudslip i Ittoqqortoormiit

21. maj 2025

En dag med fokus på den kommende overskudsenergi

3. november 2025

Gode råd til en lavere regning

4. december 2025

Gravearbejde fra koblingsstationen i Qinngorput

26. maj 2025

Kogeanbefalingen ophæves i Narsaq

9. september 2025

Prisjusteringer af varmetariffen fra d. 1. juli 2025

20. juni 2025

Betalinger via MobilePay er mislykkedes

2. juni 2025

Meddelelse om lukkedag

11. december 2025

Kogeanbefaling for drikkevand i Akunnaaq

11. august 2025

Gadebelysning i Nuuk

13. oktober 2025

EU-kommissær Dan Jørgensen på besøg hos Nukissiorfiit

26. september 2025

Kabel i fjorden i Nuuk

21. marts 2025