Når uheldet er ude!

Hvis din vandstikledning er frosset, er der nogle ting, du selv kan gøre for at forsøge at tø den op:

  1. Find ud af, hvor dit el-frostsikringsanlæg sidder; det kan f.eks. sidde i kælderen, i fyrrummet eller lignende.
  2. Du skal sikre dig, at anlægget er tændt, og at kontakten står på ”On”.
  3. Hvis anlægget er tændt, kan du skrue op for termostaten, så elfrostkablerne varmer mere.
  4. Du kan også sætte anlægget på ”konstant” eller ”max” for at give konstant varme, hvis følerne på anlægget er defekte.

Hvis varmekablerne virker korrekt, vil vand-stikledningen langsomt tø op.

Hvis der på et tidspunkt kommer lidt vand ud af vandhanerne i huset, kan det være en fordel at lade vandet løbe i et stykke tid for at sikre god gennemstrømning, og at isen i ledningen smelter.

Hvis vandet der kommer ud af hanen efter optøning, er varmt, kan termostaten igen skrues ned på det tidligere niveau.

Lignende artikler

Årsag for længere tidsperiode uden el i Nuuk

29. december 2024

Tak for i år!

18. december 2024

Vær opmærksom på falske mails

17. juli 2024

Glædelig kvindernes internationale kampdag: To år med Nukissiorfiit første kvindelig direktør

8. marts 2024

TARGA 25.1 til slag

29. oktober 2024

Vores vand er unikt, hjælp os med at passe på det

19. marts 2024

Prisjusteringer på el, vand og varme

28. juni 2024

Meddelelse til Nukissalik brugere

14. oktober 2024

Vidste du? - Hvis du flytter ind i et dødsbo

19. august 2024

Johan Danielsen er ansat som ny energidirektør

6. december 2024

Nukissiorfiit indgår grøn samarbejdsaftale med Betoncentralen

9. december 2024

Anmodning til kunderne om snerydning

3. december 2024

Nukissiorfiit ansætter ny teknisk direktør

20. november 2024

Forsyningsnedbrud i Aasiaat

19. september 2024

Taphus 3, B611 i Ilulissat er nu klar til brug

26. november 2024