Når uheldet er ude!

Hvis din vandstikledning er frosset, er der nogle ting, du selv kan gøre for at forsøge at tø den op:

  1. Find ud af, hvor dit el-frostsikringsanlæg sidder; det kan f.eks. sidde i kælderen, i fyrrummet eller lignende.
  2. Du skal sikre dig, at anlægget er tændt, og at kontakten står på ”On”.
  3. Hvis anlægget er tændt, kan du skrue op for termostaten, så elfrostkablerne varmer mere.
  4. Du kan også sætte anlægget på ”konstant” eller ”max” for at give konstant varme, hvis følerne på anlægget er defekte.

Hvis varmekablerne virker korrekt, vil vand-stikledningen langsomt tø op.

Hvis der på et tidspunkt kommer lidt vand ud af vandhanerne i huset, kan det være en fordel at lade vandet løbe i et stykke tid for at sikre god gennemstrømning, og at isen i ledningen smelter.

Hvis vandet der kommer ud af hanen efter optøning, er varmt, kan termostaten igen skrues ned på det tidligere niveau.

Lignende artikler

Arbejdernes internationale kampdag: Suulut er en stærk kapacitet både på og udenfor arbejdspladsen

1. maj 2024

Meddelelse til Nukissalik brugere

14. oktober 2024

Årsag for længere tidsperiode uden el i Nuuk

29. december 2024

Spændende besøg i Sisimiut

26. august 2024

Prisjusteringer på el, vand og varme

28. juni 2024

Fokus på fællesskabet om energiressourcer i arktiske samfund

13. november 2024

Ammassivik får medvind

8. maj 2024

Nukissiorfiit og Munck Gruppen går sammen om et grønnere Ilulissat

24. juli 2024

Nukissiorfiit indgår grøn samarbejdsaftale med Betoncentralen

9. december 2024

Vidste du? – Nukissiorfiit kommer snart på E-boks

16. december 2024

Tak for en fantastisk kulturnat!

24. januar 2024

Anmodning til kunderne om snerydning

3. december 2024

Til kunder som ikke har modtaget deres faktura vedrørende januar

5. marts 2024

Vidste du? – Når du har restancegæld og tilmelder dig til Nukissiorfiit

27. november 2024

Anlægsarbejde over sommeren i Qaqortoq og Nuuk til gavn for en bedre forsyning

26. juni 2024